Hulp bij beheer Algemeen Domeinnamen Uw website E-mail Spamfilter Databases Downloads Beheerlinks Contact

Start > Hulp bij beheer > Spamfilter

Wat doet Mindconnect tegen spam?

Spam is een groot probleem op het internet. Mindconnect treft verschillende maatregelen om de spamoverlast voor haar klanten en internet in het algemeen te minimaliseren. De belangrijkste hiervan is het gebruik van een geavanceerde, zelflerende spamfilter

Spamfilter

Om te voorkomen dat u als klant veel last heeft van spamberichten, gebruikt Mindconnect een geavanceerde spamfilter. De filter controleert aan de hand van betrouwbare en up-to-date bronnen of een mailbericht spam is, of een gewoon mailbericht.

De methode hiervoor is als volgt:

  • Een bericht wordt door onze filter geanalyseerd op inhoud. Deze inhoud wordt vergeleken met archieven van reeds bekende spamberichten.
  • Als eigenschappen van het bericht overeen komen met bekende spamberichten, verdient het bericht hiervoor punten. Hoe meer punten, hoe meer het bericht weg heeft van spam.
  • Als een bericht meer dan 10 punten scoort, bevat het volgens de filter 99% zeker spam en zal het bericht direct van het systeem geweigerd worden. Het bericht komt dus niet aan op uw mailadres, zodat u er geen last van heeft.
  • Indien een bericht meer dan 5, maar minder dan 10 punten verdient, twijfelt de filter of het een spambericht betreft en zal hij de titel van het bericht voorzien van de zogenaamde "[SPAM]"-vlag in het onderwerp. Daarna zal hij het mailtje toch bij u afleveren zodat u zelf kunt controleren of het daadwerkelijk om een spambericht gaat.
  • Bij berichten met minder dan 5 punten (ook negatieve scores, zoals -2.5) is de filter er erg zeker van dat het een gewoon mailbericht betreft. Het bericht wordt ongewijzigd naar u verzonden.

Indien u ondanks het gebruik van onze filter toch nog regelmatig spam ontvangt, dan kunt u het spambericht aan ons rapporteren. Hiermee 'leert' u onze filter dat het bericht spam is en zal hij in de toekomst meer punten toekennen aan soortgelijke spamberichten. Lees hier hoe u berichten aan ons rapporteert.

U kunt ook een extra strenge filter instellen in uw mailprogramma. Lees meer over het strenger instellen van uw spamfilter.

Wat doet Mindconnect om het versturen van spamberichten via haar servers te voorkomen?

Mindconnect hanteert een zero-tolerance beleid als het gaat om spam of andere ongevraagde verspreiding van (commerciële) mailberichten vanaf onze servers.
We definieeren spam als elk type van ongevraagde e-mail verspreiding van welke aard dan ook. Zoals bijvoorbeeld:

  • Gebruik van niet bestaande retour mailadressen in mailberichten
  • Mail-bombing (het verzenden van extreem veel mailberichten naar dezelfde gebruiker)
  • Het aanmelden bij mailinglijsten zonder toestemming van de eigenaar van het mailadres

Indien Mindconnect constateert dat er misbruik wordt gemaakt van onze e-mail service, wordt het betreffende account onmiddelijk beëindigd zonder restitutie van gelden. Mocht u geconfronteerd worden met spam afkomstig van een van de accounts van Mindconnect, neemt u dan direct contact met ons op.

Gerelateerde artikelen bij Mindconnect:

Hebben wij u hiermee voldoende geïnformeerd?

Andere interessante artikelen (extern):